خانه

بلوبانک چیست ؟ شرح کامل امکانات

زمان مطالعه : 15 دقیقه

دوشنبه 29 آبان 1402

مقدمه

بلوبانک نئوبانکی که در سال های اخیر اسمش را زیاد شنیده اید در سال 98 تحت نظر بانک سامان فعالیت خود را آغاز نمود و در دوران کرونا به اوج خود رسید و مشتریان زیادی به سمت این نئوبانک رفتند .

موفقیت ؟

بلوبانک زمانی عرضه شد که مردم در قرنطیه دوران کرونا به سر میبردند و خب مردم به شدت از این نئوبانک برای کار های بانکی خود استقبال کردند همچین یکی دیگه از دلایل معروفیت این نئوبانک قابلیت ثبت نام فقط با کد معرف بود که پس از افتتاح حساب 30 هزارتومان به صاحب کد معرف تعلق میگرفت همین امر موجب شده بود تا مردم بیشتر این نئوبانک را به اطرافیان خود معرفی کنند همچنین در اون زمان یه سری از واینر های اینستاگرام و فعالین حوزه تکنولوژی کد معرف خود را در اختیار دنبال کننده های خود قرار میدادند که این مورد هم تبلیغ برای بلوبانک بود هم کسب در آمد برای خودشان البته این مورد یکی دیگه از را های تبلیغاتی بلو بود که به بهترین نحو ممکن در فضای مجازی از خود تبلیغ میکرد . یکی دیگه از چیز هایی که موجب معروف تر شدن این نئوبانک نسبت به نئوبانک رقیب خود یعنی بانکینو شده بود کارت های رنگی اون بود که در 3 رنگ عرضه شده بود .

افتتاح حساب

من در بین 7 نئوبانکی که در مقاله قبلی از اون ها نام بردم داخل 6 تا از آن ها حساب دارم و میتونم بگم بلو یکی از راحترین مراحل افتتاح حساب رو در اپلیکیشن خود در دسترس دارد در این نئوبانک برای افتتاح حساب به کارت ملی هوشمند و یا رسیدکارت ملی هوشمند  وشناسنامه نیاز دارید بعد از تاییدمدارک نیاز به تصویر برداری از صورت خود دارید که شما ویدیویی کوتاه از خود میگیرید و جمله ای که داخل اپلیکیشن نوشته شده را بازخوانی میکنید و طبق گفته این نئوبانک این مراحل 7 دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید و خوب همنیطور است بعد آپلود مدارک تصویر برداری و مشخصات خود و نشانی پستی خود باید منتظر بمانید تا کارشناسان بلو شما را تایید کنند که در حالت عادی ممکن است کمتر از 1 ساعت این امر طول بکشد و در روز های خاص و یا نقص مدارک و یا بد بود تصویر و صدا ممکن است این امر بیشتر طول بکشد در نهایت حساب شما توسط کارشناسان بلو تایید میشود .

کارت های بانکی

بعد از تایید شدن هویت شما باید کارت بانکی خود را سفارش داده قبلا در بلوبانک کارت ها در سه رنک آبی قرمز و سبز عرضه میشد و در ماه های اخیر رنگ های جدید چون زرد , بنفش و رز گلد را در بین کارت های خود اضافه کرده و شما هم اکنون میتوانید کارت بلو خود را در 6 رنگ مختلف به انتخاب خودتان سفارش دهید البته بلوبانک دارای کارت مشکی نیز میباشد که شرطی برای آن گذاشته شده که آن شرط این است که شما 10 معرفی موفق به بلو داشته باشید و پس دعوت کردن 10 نفر به بلو میتوانید کارت مشکی را سفارش دهید . برای بار اول سفارش کارت و هزینه ارسال آن رایگان است و اگر کارت خود را گم کنید و یا مایل به تعویض آن باشید باید مبلغی را برای صدور و ارسال آن بپردازید. توجه کنید که کارت سفارشی جدید شما میتواند رنگ متفاوتی داشته باشد .

اپلیکیشن

اپلیکیشن بلو بانک از رابط کاربری مینیمال بهره میبرد و تمامی افراد جامعه میتوانند به سادگی از امکانات این اپلیکشین استفاده کنند , در نسخه 1 بلوبانک از طراحی خوبی استفاده شده بود و امکانات خوبی رو در خود جای داده بود بعد از مدت ها بلو نسخه 2 اپلیکیشن خود را عرضه کرد و طراحی خودش را بهتر و بروز تر کرد و مشکلات نسخه قبلی خود را برطرف کرد مثلا یکی از ضعف های اون نداشتن دارک تم بود کن که در نسخه 2 در دسترس عموم قرار گرفت در نسخه 2 چارچوب کلی برنامه تغییر نکرده بود ولی در دیزاین بعضی بخش های تغییراتی شکل گرفته بود در کل بخوام نظری شخصی خودم رو بگم در بین اپلیکیشن های بانکی که از اون ها استفاده کردم اپلیکیشن بلو بانک و بانک سامان رو از نظر رابط کاربری بسیار میپسندم و از امکانات خوبی در خودشون جا دادن .

امکانات اپلیکیشن

وقتی وارد بلوبانک میشیم در پایین صفحه 5 تا تب مختلف میبینیم که در هر تب خدماتی در دسترس عموم قرار گرفته , در ابتدا که وارد اَپ میشیم در تب خانه هستیم اولین چیزی که مشاهده میشه موجودی حساب شما است در زیر موجودی ما سه گزینه شارژ حساب , باکس و مدیریت مالی را میبینیم که در ادامه به قابلیت هاشون میپردازم  در زیر این سه گزینه تمامی تراکنش های بانکی ما به نمایش گذاشته شده است با کلیک بر روی هر گزینه میتوان جزئیات کامل تراکنش را مشاهده کرد همچنین قابلیتی تحت عنوان دسته بندی خودکار وجود دارد که بر اساس خرید شما از پایانه های فروشگاهی مختلف تراکنش شما دسته بندی میشود .

بعد از بخش تراکنش ها بر میگردیم به همون امکانات بالا اولین گزینه ای که رنگ متمایزی هم نسب به بقیه دارد یعنی شارژ حساب در این بخش سه گزینه قرار دارد اولین گزینه شارژ عادی است که شما وارد درگاه پرداخت میشوید و با هر کارت بانکی دیگری که در دسترس دارید مبلغ موردنظر خود را پرداخت میکنید و اون مبلغ در حساب بلو شما شارژ میشود.

گزینه بعدی شارژ خودکار است که در این روش شما بانک هایی که لیستش رو این زیر قرار میدم قرار داد یک ماهه میبندین بعد شما انتخاب میکنید که چگونه پول از حساب بانکی که باهاش قرارداد بستین برداشت بشه اولین گزینه به صورت دوره ای است که شما مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کرده سپس میتوانید به صورت روزانه یا هفتگی که روز هفته هم قابل انتخاب است یا به صورت ماهانه که باز هم شما میتوانید روز ماه را انتخاب کنید

گزینه بعدی اون شارژ با حداقل موجودی است که شما تعیین میکنید که موجودی حساب بلوشما اگر به این حد رسید به صورت خودکار از حساب طرف قرار داد برداشت و به بلو واریز کند .

روش آخر شارژ حساب شارژ سریع نام دارد که که شما باز هم با بانک مورد نظر قرار داد میبندین و مبلغ انتخاب میکنید بعد از بستن قرار داد کافیه که شما دستتون رو برای چند ثانیه بر روی گزینه شارژ حساب نگه دارید و به صورت کاملا اتوماتیک و سریع پول از حساب برداشته و به حساب بلو واریز میشود.

بانک هایی که شما میتوانید برای شارژ خودکار قرار داد ببندین :

قابلیت بعدی در صفحه اول بلو باکس است با این قابلیت شما میتوانید برای خود هدف قرار دهید و یه جوری مثل پس انداز میمونه که شما میتوانید هر وقت خواستید پول به باکس خود واریز کنید و هدف خود را کامل تر کنید تمامی این مراحل بدون کامزد و پرداخت هزینه ای میباشد .

آخرین گزینه در صفحه اول اَپ مدیریت مالی میباشد که میزان درآمد (واریز) و هزینه ها (برداشت) رو نمایش میده و نمودار و دسته بندی درآمد و هزینه های شمارو به صورت کامل نمایش میده .

خب از  تب اول اپلیکیشن که بگذریم میرسیم به بخش کارت به کارت در ابتدای صفحه مخاطبین شما را که دارای بلوبانک میباشند رو نمایش میده در زیر اون مقصدهای کارت به کارت اخیر رو نمایش میده و در آخر صفحه گزینه انتقال جدید مشاهده میشود شما میتوانید با استفاده از شماره کارت و یا شماره شبا به حساب دیگران پول واریز کنید در بلو چند روش مختلف برای انتقال پول قرار داده شده :  کارت به کارت معمولی , پل , پایا , ساتنا و بلو بلو و یا بلو به سامان در زیرِ هر کدام از این روش ها مبلغ کارمزد هم نوشته شده روشی نیز تحت انتقال خودکار  وجود دارد که شما میتوانید از طریق پل , پایا و ساتنا اقدام کنید که شما میتوانید تعیین کنید یکبار واریز شود یا به صورت روزانه هفتگی و یا ماهانه میتوانید انتخاب کنید که مبلغ مورد نظر شما به حساب مقصد واریز شود توجه کنید که شما فقط میتوانید روز را انتخاب کنید وساعت نمیتوانید تعیین کنید . جابه جایی مبالغ بالا با استفاده از ساتنا در بلو نیز امکان پذیر میباشد .

 

فروشگاه

تب بعدی تحت عنوان فروشگاه نام دارد وقتی وارد این صفحه میشید اولین چیزی که میبینید قابلیت واریز به صورت کیو ار کد میباشد و شما میتوانید کیو ار کد کسانی که بلو دارند را اسکن کنید و برای آنها پول واریز کنید همچنین در پایین صفحه دکمه ای وجود دارد که کیو ار کد شما را نمایش میدهد و دیگران اون رو اسکن میکنند تا بتوانند خیلی راحتر از قبل برایتان پول واریز کنند , همچنین شما میتوانید برای کیوی ار کد خودتون مبلغی را تعیین کنید , و برای دسترسی راحتتر به کیو آر کد میتوانید اون رو داخل دستگاهتون ذخیره یا برای بقیه ارسال کنید .

داخل تب فروشگاه امکاناتی چون خرید شارژ و اینترنت پرداخت قبض قرار گرفته که کار با آن ها بسیار ساده میباشد و نیازی به توضیحات اضافه ای ندارد امکان ویژه ای که در بخش قبض مشاهده میشود پرداخت خودکار میباشد که شما میتوانید قبض های خود , مانند تلفن , موبایل ,گاز , آب و…. را در برنامه ی پرداخت قرار دهید تا بعد از صدور قبض به صورت خودکار پرداخت شود .

گزینه ویژه ای که شما در این بخش میبینید پاداش نام دارد در این بخش ما نام های مختلفی از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و یا فروشگاه های نزدیک به خود را میبینید همانطور که از اسم این بخش پیداست شما میتوانید از فروشگاه های طرف قرار دادی که در این بخش قرار دارند خرید کنید و بر اساس درصد نوشته شده تخفیف بگیرید یا شامل کَش بَک شوید و پس از خرید درصدی از مبلغ خرید شما به حسابتان باز میگردد در خرید از این فروشگاه های شما باید توجه کامل را داشته باشید که باید کارت بلو خود را در دستگاه های کارت خوان سامان کیش کشیده و خرید خود را انجام دهید در زیر توضیحات خود اپلیکیشن را مشاهده میکنید :

تب کارت

در تب بعدی اپلیکیشن که با نام کارت نمایش داده شده شما میتوانید تنظیمات مربوط به کارت خود را انجام دهید در ابتدا کارت بانکی خود را میبینید که میتوانتید با ضربه زدن بر روی آن اطلاعات تکمیلی کارت را مشاهده کنید در پایین کارت دو گزینه نیز وجود دارد که یکی شماره شبا را نمایش میدهد و میتوانید آن را برای دیگران ارسال یا کپی کنید گزینه دیگر رمز دوم پویا است که شما با ضربه زدن بر روی آن میتوانید در لحظه رمز پویا دریافت کنید و از آن استفاده نمایید .

دیگر گزینه های صفحه نیز تنظیمات دیگر برای کارت میباشد که واضح است و نیاز به توضیحات خاصی ندارد . امکان ویژه ای که در این بخش قرار دارد مسدودی موقت کارت میباشد که میتوانید کارت خود را برای مدتی مسدود نمایید و نیز دوباره فعال کنید .

تنظیمات

تب آخر اپلیکیشن تنظیمات نام دارد دراین بخش شما میتوانید حساب کاربری خود را مشاهده و در صورت نیاز تغییراتی را در آن ایجاد نمایید .

گزینه بعدی مربوط میشه به تنظیمات امنیتی برنامه که تمامی گزینه های مشخص است و نیازی به توضیح ندارد .

گزینه بعدی اطلاع رسانی است که شما میتوانید اطلاع رسانی های امنیتی تراکنش و یا ورود را تنظیم کنید و مشخص کنید که از چه طریقی مایل به دریافت نوتیفیکیشن هستید .

دو گزینه بعدی مربوط میشود به تم برنامه و بروزرسانی که کاری باهاشون نداریم .

در بخش عمومی اولین گزینه ای که به چشم میخورد بلوکلاب نام دارد در این بخش شما میتوانید امتیاز وام خود را مشاهده کنید یا حتی تعداد دعوت های شما برای دریافت کارت مشکی . همچنین اگر بلوبانک جشنواره ای برگزار کند شرایط آن در این بخش به نمایش گذاشته میشود .

در بخش پشتیبانی راه های مختلف ارتباط نمایش داده شده که من از گفتگو آنلاین استفاده کردم و نسبتا در پاسخگویی از سرعت مناسبی برخوردار بودند .

دعوت از دوستان بخشی که علاقه مندان به بلو به آن زیاد سر زدنند همانطور که گفته بودم برای افتتاح حساب در بلو نیاز به کد دعوت دارید شما در این بخش کد دعوت خود را مشاهده میکنید و میتوانید برای دوستان خود ارسال کنید تا آن ها با کد شما افتتاح حساب کنند و پس از افتتاح کامل حساب 30 هزار تومان به حساب شما واریز شود همچنین شما میتوانید گزینه هدیه به خیریه را فعال کنید تا 30 هزار تومان به خیریه اهدا شود .

این بود شرح اپلیکیشن بلوبانک با تمام جزئیات و امکانات همچنین شما اگر مایل به افتتاح حساب میباشد میتوانید از کد دعوت روبه رو استفاده نمایید .

M5P2VY

تسهیلات در بلو

در بخش بلوکلاب اپلیکیشن بلولانک بخشی تحت عنوان وام مشاهده میشود شما بر اساس میانگین پولی که در حساب خود دارید امتیاز دریافت میکنید

برای 3 ماه متوالی باید میانگین موجودی حساب شما 3 میلیون تومان باشد تا بتوانید برای دریافت وام اقدام کنید

مبلغ وام بین 3 تا 10 میلیون میباشد و ممکنه برا اساس فعالیت شما بیشتر نیز شود

سود وام 22 درصد و کامز آن نیز 4 درصد است

مدت زمان بازپرداخت حداکثر 6 ماه است

بنر وام بلوبانک در وبسایت رسمی

امنیت

درسته این نئوبانک زیر نظر مستقیم بانک مرکزی نیست ولی این بانک تمام و کمال زیر نظر بانک سامان میباشد و ضمانت بانک سامان را دارا میباشد و بانک سامان نیز یکی از بانک های بسیار خوب خصوصی ایران میباشد که از سال 81 در ایران فعالیت دارد .

جمع بندی

در کل سیستم بانک داری کشور روز به روز به سمت الکترونیکی و مدرن تر شدن حرکت میکند و خواه ناخواه درگیر این جور سیستم بانکی خواهیم شد بلوبانک نیز یکی از همون سیستم هاست که مردم درگیر آن شده اند و از خدمات آن استفاده میکنند همچین گفته شده که تعداد مشتریان بلوبانک از بانک سامان نیز فراتر رفته در پایان هم نیز مزایا و معایب این نئوبانک را خواهم نوشت .

مزایا

افتتاح حساب سریع

کارت به کارت بدون نیاز به اطلاعات کارت

سرویس کش بک و پاداش

پرداخت خودکار انواع قبض

دریافت وام غیر حضوری

سرویس انتقال هوشمند

معایب

سود بالای وام ( 22% + 4% کارمزد)

مدت بازپرداخت پایین وام

نداشتن نسخه وب

نداشتن خدمات چک صیادی

 

بدون دیدگاه
9 ماه پیش
li.efyfz.ir/1553

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Document