خانه

بانکینو چیست ؟ نئوبانک قابل قبول

زمان مطالعه : 8 دقیقه

چهارشنبه 29 آذر 1402


طبق مستندات موجود , بانکینو اولین نئوبانک ایرانی است که فعالیت خود را تحت نظر بانک خاورمیانه در سال 98 آغاز کرده است.

 

اغلب شما اسم بانکینو را در کنار بلوبانک میشنوید و مقایسه این دو نئوبانک را در اکثر جاها مشاهده میکنید ولی بین این دو نئوبانک ایرانی تفاوت هایی وجود دارد در این مقاله قصد دارم کامل راجب بانکینو صحبت کنم همچنین قبل تر نیز مقاله بلوبانک منتشر شده و هم اکنون شما میوانید به مطالعه آن بپردازید .


 

بانکینو به اندازه بلوبانک شناخته نشد حالا چرا ؟ در مقاله قبل دلایل موفقیت بلوبانک رو نوشتم که یکی از آنها کد دعوت به همراه هدیه نقدی بود بلو از ابتدا این قابلیت را در خود جا داده بود که صاحب کد معرف 30 هزارتومان به ازای هر افتتاح حساب موفق دریافت میکرد ولی در بانکینو این قابلیت نبود و فقط در مدت زمان کوتاهی این قابلیت در بانکینو مشاهده شد و هدیه صاحب کد معرف 50 هزارتومان بود یکی دیگه از دلایلی که باعث زیاد دیده شدن این نئوبانک نشد تبلیغ نشدن توسط واینر ها و فعالین حوزه تک بود تنها وجه مشترک بلو و بانکینو در عوامل شناخته شدنشون کارت های بانکیشان است بانکینو کارت های بانکی خود را در دو رنگ مشکی و سفید عرضه میکرد که بازم نسبت به بلو این رنگ کارت ها زیاد به چشم نمی آمد .

افتتاح حساب

در تمامی نئوبانک ها روش و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب تقریبا یکسان هستند در بانکینو شما برای افتتاح حساب باید داری حداقل 18 سال باشید مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب کارت هوشمند ملی است و اگر کارت شما هنوز صادر نشده میتوانید از کد رهگیری ثبت نام کارت هوشمند ملی و شناسنامه برای افتتاح حساب اقدام کنید موردی که شما باید در افتتاح حساب تمامی نئوباک ها توجه کنید داشتن شماره همراه به نام خودتان میباشد در غیر این صورت امکان افتتاح حساب مقدور نیست.

شما پس از بارگذاری مدارک خود نیاز است تا تصویر نمونه امضای خود را نیز بارگذاری کنید در مراحل بعد شما از چهره خود تصویر برداری میکنید تا کارشناسان تصویر شما را با کارت ملی تان تطابق داده و حساب شما تایید شود .

بعد از تایید شما باید کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید در بانکینو کارت بانکی در دو رنگ عرضه میشود رنگ مشکی و سفید که یک طرف آن مشکی یا سفید است و طرف دیگر آن نارنجی است پس از ثبت درخواست , کارت به محل سکونت شما که در مراحل قبل وارد کرده اید ارسال میشود .

اپلیکشین

به شخصه میتونم بگم که بانکینو در نسخه های اول اپلیکیشن خود افتضاح عمل کرده بود هم از نظر رابط کربری و هم از نظر امکانات از نقطه ضعف هایی برخوردار بود نداشتن دارک تم ویا  نداشتن قابلیت تعریف رمز اول ایستا ( در نسخه اول بانکینو رمز اول کارت بانکی شما به صورت پویا بود و هر دفعه باید اقدام به دریافت رمز جدید میکردید ) بعد از آپدیت بانکینو به نسخه 2 برنامه از نظر رابط کاربری به کل تغییر کرد و طراحی آن بسیار زیباتر و مینیمال تر شد .

امکانات اپلیکیشن

شما برای ورود به برنامه بانکینو به کد ملی و رمز عبوری که موقع ثبت نام تعریف کرده اید نیاز دارید پس از یک بار ورود  شما میتوانید قابلیت بایومتریک آن را فعال کنید و با استفاده از اثر انکشت وارد اپلیکیشن شوید اولین صفحه ای که پس از ورود میبینید خانه است اولین چیزی که در این صفحه قابل مشاهده هست موجودی شما و در روبه روی آن گزینه به علاوه که میتوانید به مبلغ مورد نظر حساب خود را شارژ کنید در زیر موجودی شماره کارت و شماره شبا ی شما نوشته و میتوانید راحت با کلیک بر روی آن ها کپی و برای دیگران ارسال کنید.

در زیر شماره شبا شما گزینه ی بزرگی را میبینید تحت عنوان تراکنش ها و با کلیک بر روی آن وارد صفحه جدیدی میشوید که تمامی تراکنش های شما را نوشته است و با کلیک بر روی هر کدام میتوانید جزئیات تراکنش خود را مشاهده کنید در بالای صفحه تراکنش ها شما میتوانید تراکنش های خود را به صورت الکترونیکی یا به صورت یک فایل چاپی دریافت کنید از بخش تراکنش که برگردیم به تب خانه در پایین تر صفحه خدمات قابل ارائه توسط بانکینو رو مشاهده میکنیم اولین گزینه انتقال وجه است و شما میتوانید به صورت کارت به کارت , پل , پایا و ساتنا اقدام به انتقال وجه مورد نظر خود کنید همچنین شما میتوانید تا سقف 100 میلیون تومان انتقال وجه داخلی ثبت نمایید .

کارت بانکی

بعد از بخش انتقال وجه گزینه تنظیمات کارت مشاهده میشود که شما میتوانید در این بخش رمز دوم پویا و همچنین رمز اول پویا دریافت کنید رمز اول پویا فقط برای مدت 2 دقیقه و یک تراکنش اعتبار دارد در بخش مدیریت کارت شما میتوانید اطلاعات کارت خود را مشاهده کنید از دیگر امکاناتی که در بخش مدیریت کارت مشاهده میشود مسدودی موقت و یا دائمی کارت میباشد .

در صورت مفقودی کارت خود و یا دیگر موارد میتوانید در این بخش درخواست صدور مجدد کارت بدهید و با پرداخت هزینه های مورد نیاز کارت مجدد برای شما صدور و ارسال شود یکی از امکانات ویژه ای که در بخش مدیریت کارت قرار گرفته و وجه تمایز آن نسب به بلوبانک میباشد اعمال محدودیت بر روی کارت میباشد در این بخش شما میتوانید کارت خود را در دستگاه های خودپرداز , پایانه های فروشگاهی و یا درگاه های اینترنتی محدود نمایید. از بخش مدیریت کارت که بگذریم به بخش مدیریت رمز میرسیم و در این بخش شما میتوانید رمز اول و دوم کارت خود را مدیریت کنید وت غییرات مورد نیاز خود را در آن انجام دهید .

در انتهای صفحه خانه تنها گزینه ی ای که مشاده میشود پرداخت قبض است و در کمال ناباوری میبینیم که بانکینو تنها فقط قابلیت پرداخت قبض را دارا میباشد و خدماتی چون خرید شارژ و یا اینترنت رو مشاهده نمیکنیم و بعد از آپدیت های متفاوت هنوز این قابلیت ها را در خودش اضافه نکرده .

از تب خانه که بگذریم به صفحه سرمایه گذاری میرسیم در این صفحه شما میتوانید در صندوف افق کارگزاری بانک خاورمیانه ثبت نام کنید و خدمات و سود های آن بهره مند شوید , ما با این بخش کار نداریم و صرفا به خدمات بانکی این اپلیکیشن میپردازیم .

 

تسهیلات

تب سوم با نام وامینو رو مشاهده میکنیم در این بخش شما میتوانید بر اساس امتیازی که دارید مبلغی را به عنوان وام دریافت کنید شما بر اساس موجودی حساب میتوانید امتیاز جمع کنید طبق توضیحات خود بانک در آخر هر ماه بر اساس میانگین موجودی حساب شما به ازای هر یک میلیون یک امتیاز دریافت میکنید همچنین شما به ازای هر امتیاز 100 هزارتومان وام دریافت میکنید یعنی شما برای گرفتن وام 10 میلیونی به 100 امتیاز نیاز دارید امتیاز های نمایش داده شده در بخش وامینو برای 6 ماه اخیر است یعنی وقتی امتیاز 6 ماه شما حساب میشود و وارد ماه هفتم شویم امتیاز ماه اول شما میسوزد .

برخی از ویژگی های این وام که در سایت بانکینو نوشته شده است

  • تا سقف 10 میلیون تومان وام فوری، با توجه به امتیاز اعتباری شما در بانکینو
  • بدون نیاز به ضامن، چک یا سفته
  • تنها 2% سود سالیانه
  • قابلیت دریافت در کمتر از چند دقیقه و در هر ساعت از شبانه روز
  • قابلیت استفاده مکرر در صورت تسویه به موقع

در اینجا من چکیده ای از ویژگی های وامینو رو برایتان شرح دادم برای اطلاعات تکمیلی تر میتوانید به این لینک مراجعه کنید .

در تب آخر نیز تنظیمات برنامه را مشاهده میکنیم که ویژگی های شاخص این بخش فعالسازی بایومتریک است که میتوانید قابلیت ورود با اثر انگشت به برنامه را فعال کنید یکی دیگه از گزینه های موجود در این بخش رمز تراکنش است حالا رمز تراکنش چیست ؟ شما در مرحله نهایی انجام یک تراکنش مثل انتقال وجه باید رمز تراکنش 6 رقمی خود را که در بخش رمز تراکنش تعیین کرده اید را وارد کنید تا تراکنش نهایی شود همچنین میتوانید قابلیت بایومتریک رمز تراکنش را فعال کنید تا با اثر انگشت و بدون نیاز به وارد کردن رمز تراکنش انتقال وجه و یا حالا تراکنش های دیگر خود را نهایی کنید.

یکی دیگه از گزینه های مهم و پر کاربرد این بخش تنظیمات پیامک است که میتوانید انواع پیامک های ارسالی به تلفن همراهتان را مدیریت کنید .

پشتیبانی آنلاین

در بخش پشتیبانی آنلاین تعدادی سوال از پیش تعیین شده وجود دارد که شما اگر جواب سوالتان را در بین آنها پیدا نکردید میتوانید با پشتیبان های بانکینو به صورت آنلاین صحبت کنیید سرعت پاسخگویی پشتیبانی آنلاین نیز قابل قبول است و سعی شد در مدت کوتاهی به سوالی که من پرسیدم پاسخ بدهند .

امنیت

همانطور که درباره بلوبانک نوشتم درمورد بانکینو نیز این موضوع صدق میکند بانکینو تحت نظر بانک خاورمیانه است و سرمایه شما توسط بانک خاورمیانه ضمانت میشود یعنی اگر روزی بانکینو جمع شد سرمایه شما توسط بانک خاورمیانه قابل پیگیری خواهد بود حتی اگر بانک خاورمیانه جمع شد سرمایه شما توسط بانک مرکزی ضمانت خواهد شد

جمع بندی

بخوام این نئوبانک را با بلوبانک مقایسه کنم من صد درصد بلوبانک را انتخاب میکنم زیرا از نظر امکانات کامل و جامع تر میباشد و میتوان در آن ویژگی هایی مشاهده کرد که در دیگر نئوبانک های مشاهده نمیشه در پایان هم نیز مزایا و معایب این نئوبانک را خوام نوشت

مزایا

افتتاح حساب سریع

دریافت وام راحت

وام با درصد کم

محدود کردن کارت بانکی

معایب

دارا نبودن پرداخت قبض ایرانسل و همراه اول

نبود قابلیت خرید شارژ

دارا نبودن خرید بسته های اینترنتی

تصاویر این مقاله از سایت رسمی بانکینو برداشته شده است .

 

بدون دیدگاه
8 ماه پیش
li.efyfz.ir/1554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Document