توبانک شعبه مجازی بانک گردشگری , افتتاح حساب و امکانات

زمان مطالعه : 5 دقیقه

سه شنبه 3 بهمن 1402

توبانک شعبه مجازی  بانک گردشگری و یکی دیگه از نئوبانک های ایرانی , مستند دقیق از تاریخ انتشار این اپلیکیشن در دسترس نیست ولی طبق پست های پیج رسمی توبانک و ارشیو سایت توبانک این نئوبانک در اسفند 1400 منتشر شد .

افتتاح حساب

در فرآیند اولیه افتتاح حساب، نیاز است که با داشتن کارت ملی هوشمند یا رسید کارت ملی و شناسنامه و با داشتن 18 سال سن، اطلاعات ابتدایی خود را وارد کنید. اطلاعاتی از قبیل شماره موبایل، کد ملی و تاریخ تولد , در مراحل بعدی با آپلود تصاویر پشت و روی کارت ملی یا در صورت نداشتن کارت ملی هوشمند از رسید کارت ملی و شناسنامه، استفاده میکنید تا هویتتان را تایید کنید. در گام بعدی، با وارد کردن سریال یا کد پیگیری رسید کارت ملی و ثبت عکس و ویدیویی از چهره تان، به مراحل پایانی نزدیک میشوید. در مراحل پایانی، اطلاعاتی نظیر کد پستی و آدرس وارد میکنید، و سپس با امضای ساده بر روی صفحه گوشی، فرآیند افتتاح حساب کامل می‌شود.

تجربه ی بد

وقتی تمامی مراحل افتتاح حساب را تکمیل کردم پیامکی مبنی موفقیت آمیز بودن این مراحل برای من ارسال شد ولی بعد از دو روز پیامکی اومد که حساب کاربری شما به دلیل نقص مدارک موقتا غیر فعال شده خلاصه بعد از ارسال چندین باره مدارک و ارتباط با پشتیبانی حساب من بعد از 12 روز فعال شد اونم به خاطر ارتباط با پشتیانی و ممکن بود بیشتر طول بکشه خلاصه که این مراحل افتتاح حسابش خیلی تجربه بدی برای من بود . دومین تجربه بدی که داشتم پیامکی مبنی بر برداشت هزینه پیامک شش ماهه دوم سال که باعث تعجب من شد بعد چند روز افتتاح حساب اگر هزینه میخواستی همون اول میگفتی نه بعدا که واقعا دلمو زد و بخوام با بلوبانک مقایسه کنم واقعا جالب نیست .

مورد بعدی که بهش بر خوردم و حین نوشتن همین مقاله هم بود احراز هویت مجدد من بود یعنی چی من احراز هویت کردم و وقتی از حساب کاربریم خارج شدم دوباره از من احراز هویت خواست و این دفعه فرق داشت چون کارت ملی هوشمند میخواست و خوب من هنوز کارت ملی هوشمندم نیومده و این هم واقعا یکی دیگه از تجربه های بد من از این نئوبانک ایرانی بود .

کارت بانکی

کارت های توبانک در 4 رنگ آبی قرمز سفید و خاکستری عرضه میشود و میتوانم به شخصه بگویم که کارت های توبانک یکی از زشت ترین کارت ها را در بین نئو بانک ها دارد فونت بسیار بد و رنگ و دیزاین نچندان چشم نواز که اصلا جالب نیست ولی سعی شده بود که در کوتاه ترین زمان ممکن به دست من برسه ولی با یه بسته بندی داغون که حالا نمیدونم تقصیر پست بوده یا بانک .

اپلیکیشن

نسخه های ابتدایی اپلیکیشن توبانک دیزاین چندان جالبی نداشت و یه خورده کار باهاش رو سخت میکرد ولی در آبان 1402 آپدیتی داد که کلا دیزاین برنامه تغییر کرد و بسیار مینیمال تر و کار باهاش راحتر شده. انمیشن های بسیار زیباتر و نرم تر شده تب ها و امکانات بسیار مرتب تر شده و همچینین در نسخه قبل امکان کارت به کارت برای من فعال نبود و در این نسخه قابلیت کارت به کارت هم فعال شد .

امکانات توبانک

تب خانه

در اولین صفحه اپلیکیشن در بالاترین بخش صفحه گزینه پشتیبانی آنلاین مشاهده میشود که پاسخگویی نسبتا خوبی دارند و طی چند باری که سوال های مختلفی پرسیدم  جواب سوالات به درستی و در سریع ترین زمان ممکن داده شد , دو گزینه دیگری که در بالای صفحه قرار گرفته اعلانات و آدرس شعب های بانک گردشگری است .

در زیر گزینه های پشتیبانی و اعلانات 4 گزینه ی سپرده ها , کارت ها , سرمایه گذاری و خدمات مشاهده میشود که یک به یک به سراغشان میرویم .

سپرده ها

در صفحه سپرده‌ها اولین چیزی که ما مشاهده میکنیم اطلاعات سپرده مثل شماره حساب , موجودی و نوع سپرده است در زیر بخش سپرده گردش سپرده مشاهده میشود که شما میتوانید با مشخص کردن بازه‌ی زمانی گردش حساب خود را مشاهده کنید , انتقال وجه یکی دیگر از گزینه هایی که در بخش سپرده ها مشاهده میشود شما در بخش انتقال وجه میتوانید با استفاده از شماره شبا شماره حساب و کارت خود پول جابه‌جا کنید شما از طریق شماره شبا میتوانید با استفاده از پایا و ساتنا وجه مورد نظر خود را انتقال دهید .

با کلیک بر روی گزینه ی بیشتر در زیر سپرده خود میتوانید سپرده خود را ببندید یا میتوانید جزئیات سپرده خود را مانند شماره کارت , شماره حساب و شماره شبای خود را مشاهده کنید و آن ها را برای دیگران به اشتراک بگذارید .

شما با اسکرول کردن به سمت راست بر روی سپرده ی خود گزینه ی افتتاح سپرده را مشاهده میکنید که میتوانید انواع سپرده های موجود در بانک گردشگری را افتتاح کنید .

در بخش سپرده ها دو گزینه انواع تسهیلات و سایر خدمات مشاهده میشود درباره‌ی تسهیلات در ادامه صحبت خواهد شد , در بخش سایر خدمات اولین گزینه ای که شما میبینید خدمات موبایل و اینترنت بانک است که شما میتوانید با فعالسازی این بخش از اینترنت بانک و همراه بانک خود بانک گردشگری استفاده نمایید . پس از فعالسازی این بخش ها شما میتوانید به راحتی به همراه بانک و اینترنت بانک گردشگری دسترسی داشته باشید .

یکی دیگه از خدماتی که من در دیگر نئوبانک های ندیدم درخواست پذیرندگی بود که شما از طریق این بخش میتوانید با پر کردن فرم درخواست دستگاه پوز (POS)  دهید .

صندوق امانات

شما میتوانید در این بخش درخواست صندوق امانات دهید و با اعتبار سنجی شما صندوق امانتی را در یکی از شعبی که درخواست کردید اختصاص دهند این قابلیت فعلا برای شعبه های تهران , اصفحان و کرمان فعال میباشد . چند گزینه ی دیگر هم مثل ضمانت نامه نظام وضیفه , اعتبار سنجی و سفته مشاهده میشود که نیاز به توضیح ندارد و شما به راحتی و به صورت آنلاین میتوانید از این خدمات استفاده نمایید .

کارت ها

در تب کارت میتوانید اطلاعات تمامی کارت های بانکی و همچنین موجودی کیف پول توبانک خود را مشاهده کنید شما میتوانید حداقل هزارتومان و حداکثر 200 هزارتومان در هربار شارژ به کیف پول خود واریز کنید نکته منفی کیف پول در این است که شما نمیوایند به صورت مستقیم از کارت یا سپرده خود برداشت و به کیف پول واریز کنید شما پس از انتخاب مبلغ به درگاه بانکی هدایت میشوید و پس از پرداخت , مبلغ مورد نظر به کیف پول شما واریز میشود , همچنین میتوانید موجودی کیف پول خود را به کسانی که توبانک دارند از طریق شماره موبایل فرد مورد نظر انتقال دهید .

با کلیک بر روی کارت بانک گردشگری خود میتوانید موجودی , شماره و تاریخ انقضای کارت خود را مشاهده کنید همچنین با کلیک بر روی گزینه اشتراک گذاری میتوانید شماره کارت و شماره سپرده خود را کپی یا برای دیگران به اشتراک بگذارید , در زیر مشخصات کارت تعدادی گزینه وجود دارد که شما متوانید کارت خود را مدیریت کنید یکی از اون گزینه ها رمز اول کارت هست که شما میتوانید یک رمز به صورت رندوم دریافت کنید و یا رمزی ثابت به دلخواه خودتان برای کارت خود انتخاب کنید حتی شما به خدمات رمز دوم ثابت نیز دسترسی دارید که میتوانید به راحتی یک رمز به صورت رندوم دریافت کنید یا رمزی مشخص و ثابت برای خود انتخاب کنید .

اگر شما به هر دلیلی نیاز به کارت المثنی داشتید در این بخش میتوانید با پرداخت 31 هزارتومان کارت المثنی درخواست دهید و درب منزل خود کارت را دریافت کنید همچنین در صورت مفقودی یا سرقت کارت خود میتوانید آن را مسدود کنید و برای فعال سازی مجدد نیاز است به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید .

سرمایه گذاری

در تب سرمایه گذاری شما میتوانید در صندوق سرمایه گذاری داران با سود سالانه 24 درصد سرمایه گذاری کنید .

خدمات

توبانک ارائه دهنده خدمات گوناگونی است که شامل انتقال وجه کارت به کارت، مشاهده موجودی حساب، شارژ و خرید بسته‌های اینترنت، پرداخت قبوض، و خرید بلیط هواپیما از طریق بخش خدمات می‌شود. خدمات چک صیادی نیز به عنوان یکی از امکانات منحصر به فرد توبانک ارائه شده است. از دیگر خدمات جذاب این بانک، درخواست کارت هدیه است و با پرداخت 20 هزار تومان می‌توانید آن را درب منزل دریافت کنید و روزانه حداکثر 5 کارت هدیه با حداقل 100 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون تومان درخواست دهید. توبانک امکان انتخاب از طرح‌های آماده یا ایجاد طرح سفارشی را نیز فراهم کرده و شما می‌توانید تصویر و متن مورد نظر خود را بر روی کارت هدیه شخصی‌سازی کنید.

تسهیلات

در توبانک 6 نوع تسهیلات ارائه میشود که هم اکنون فقط 3 تای آن در درسترس است که در ادامه ی مقاله توضیحاتی راجب این تهسیلات ارائه خواهد شد.

ازدواج

برای دریافت تسهیلات بایستی در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شعبه مرکزی بانک گردشگری را به عنوان شعبه عامل اعطای وام خود انتخاب کرده و کد رهگیری دریافت کرده باشید.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح سپرده قرض الحسنه پس انداز ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال می باشد که کارمزدهای مورد نیاز برای اعطای تسهیلات از این مبلغ کسر می گردد.

توضیحات کامل این نوع تسهیلات در این لینک

فرزندآوری

متقاضی میبایست پس از مراجعه به سایت بانک مرکزی یکی از شعب بانک گردشگری را به عنوان شعبه عامل تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری انتخاب نماید و پس از تأیید شعبه برای وی باید با نصب اپلیکیشن تو بانک نسبت به درج اطلاعات و بارگذاری مدارک درخواستی حداکثر ظرف مدت زمانی (۲) (روز) که از طرف سایت اعلام میگردد نسبت به انجام مراحل اخذ وام اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان تعیین شده ثبت نام آنها كان لم یکن تلقی میگردد.

توضیحات کامل این نوع تسهیلات در این لینک

کارت اعتبار

در حال حاضر پرداخت تسهیلات کارت اعتباری در این سامانه بر اساس معدل موجودی حساب و صرفاً برای متقاضیانی که در سه ماه گذشته حساب آنها نزد بانک گردشگری فعال بوده امکان پذیر است. همچنین پرداخت تسهیلات به تشخیص بانک با متقاضی و ضامنین در محل شعبه بانک گردشگری صورت می پذیرد.

توضیحات کامل این نوع تسهیلات در این لینک

حساب کاربری

در پایین صفحه توبانک 4 تب وجود دارد که تب خانه را به طور کامل بررسی شد در تب دوم گردش حساب شما نمایش داده میشود و در تب سوم میتوانید درخواست ها و فرایند های ثبت شده ی خود را در توبانک مشاهده کنید.

آخرین تب اپلیکیشن حساب کاربری است که شما در این بخش میتوانید اطلاعات بانکی خود را مشاهده کنید یا در بخش مدیریت مقصد ها میتوانید کارت های بانکی مقصدی که دربرنامه ثبت کردید را مشاهده و مدیریت کنید , دیگر گزینه های در بخش حساب کاربری کاملا مشهود است و نیاز به توضیحات ندارد .

جمع بندی

توبانک، به عنوان یک نئوبانک، با دیگر همتایان خود درخشان است و ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه داده است. این بانک با مقایسه با سایر نئوبانک‌ها، تعدادی ویژگی مثبت در خود جای داده که در ادامه مقاله به آن پرداخته خواهد شد. با نصب اپلیکیشن توبانک، شما به راحتی می‌توانید از 90 درصد از خدمات بانک گردشگری بهره‌مند شوید و به عنوان یکی از مشتریان بانک گردشگری ثبت نام کنید. این امکانات منحصر به فرد از جمله انتقال سریع وجه، مشاهده موجودی حساب، پرداخت قبوض و خرید بلیط هواپیما را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت، توبانک با ارائه این ویژگی‌ها، شما را به تجربه بهتری در عرصه بانکداری آنلاین دعوت می‌کند.

مزایا

درخواست کارت هدیه

درخواست کارتخوان

افتتاح سپرده های مختلف گردشگری

خدمات متنوع و نسبتا کامل تنوع در ارائه تسهیلات

معایب

در دسترس نبودن تمامی تسهیلات

در دسترس نبودن تسهیلات بدون ضامن

دیزاین نه چندان جالب کارت های بانکی

بدون دیدگاه
3 ماه پیش
li.efyfz.ir/2171

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Document